Re: S3 864 (i inne SVGA) a WinTach 1.2.

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 07 Dec 1995 - 19:12:00 MET

Rafal Rauchflaisz (rafalr_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
: Od kilku dni jestem posiadaczem karty S3 Vision 864 w wersji PCI.
: Chcac wiec sprawdzic jej szybkosc w Windowsach, zapuscilem WinTacha 1.2.
: Po ogladnieciu wynikow testu zaczely mnie ogarniac watpliwosci co do tej
: karty (niestety nie mam porownania do innych kart). Otoz uzywam trybu
: 800 x 600 z 256 col. I tutaj WinTach wykazal Overral Index ok.53. Natomiast
: dla wiekszej liczby kolorow np. 32k. lub 64k. ok. 70.

Wintach wyniki podaje w ten sposob, ze czas wykonania testu na
'standardowej VGA' (w dodatku chyba w 386DX20) dzieli przez czas wykonania
testu u Ciebie, po czym mnozy przez

- Twojarozdzielczosc/640/480
- Twoja ilosc bit/piksel / 4 (= 16 kolorow)

Stad wniosek, ze w trybie 64k Twoja karta jest ~1.5 raza wolniejsza niz
w trybie 256, ale jesli podzielimy to przez ilosc przerzucanych bitow,
to jednak 1.5 raza szybsza (na bit oczywiscie).

Jaroslaw Lis