Re: problems (kasowanie hasla itp...)

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Mon 04 Dec 1995 - 18:19:50 MET

trumpet-user_at_lublin.man.lodz.pl napisal:
> Zapomnialem hasla do mojego BIOS`u ( AWARD - ver. chyba z 94'08 ).
> Chodzi tu o SUPERVISOR PASSWORD to znaczy moge normalnie korzystac z
> komputera, jednak nie moge zmieniac zawartosci BIOS'u .

Najprosciej nie kasowac tylko hasla (specjalne programiki albo wlasna
inwencja), ale cala zawartosc CMOSu. Jezeli masz na plycie zworke "CMOS
reset" czy jakos tak, to zewrzyj ja na pare minut (cierpliwosci) i
powinno zdechnac. Potem tylko wpisujesz dane od nowa :-)

Jezeli natomiast masz baterie wbudowana w uklad typu DS12287 (Dallas
RTC), to moze byc gorzej. Raz udalo mi sie wyjac to cos z plyty,
pozwierac losowo nozki, wlozyc z powrotem i po problemie.
 Ostatnio trafil mi sie taki uklad, ktory za diabla nie chce sie
zrestowac (a haslo wlasciciel zalozyl na caly system...). Czeka mnie
troche zabawy. (U Dallasa - pod http://www.dalsemi.com juz szukalem, moze
ktos sie juz z tym bawil?)

> Chcialbym sie przy okazji zapytac czy podkrecanie procesora moze
> zaszkodzic komputerowi, lub wplynac na jego stabilnosc? (mam i486DX 33 )
> I w jaki sposob mozna go podkrecac (mam plyte Intela PCI ), w moim przypadku
> podkrecenie do jakiej wartosci bedzie rozsadne?
> ZA WSZELKIE INFORMACJE DZIEKUJE !!!

Moze ale nie musi ; moze ale nie musi ; to zalezy od plyty (zazwyczaj
zmiana ustawienia czestotliwosci pracy plyty wystarczy) ; sam zobacz (to
zalezy ;-)

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_man.lodz.pl        |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |