Re: Znaki specjalne w fontach

Autor: Jacek Pietraszek (pmpietra_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Mon 04 Dec 1995 - 17:51:19 MET

In <49ph0q$d7u_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>, Zbigniew Walasek <walasek_at_vm.cc.uni.torun.pl> writes:
>Mam maly problem. Czesto w mojej pracy musze uzywac roznych dziwnych
>znakow narodowych np. u zdaszkiem, przekreslone o i inne tego typu
>paskudztwa. Zauwazylem, ze wszyskie te znaki sa umieszczone w pliku
>ttf ale nie sa przypisane do klawiatury, tzn ze w krojach jest
>zdefiniowane wiecej znakow niz udostepnia Windows

Sprobuj uruchomic z grupy Akcesoria program ~Mapa Znakow~ (charmap.exe).
Wyswietla kompletna mape danego wskazanego TTFa. Mozesz wowczas, albo
wybrac dany znaczek i przerzucic go przez schowek, albo odczytac jego numer
i wklepywac go przez Alt-0-numer z klawiatury numerycznej. Ostatecznie
mozesz tez go sobie podpiac pod jakies makro, o ile to jest dostepne.

Tak, czy inaczej, Mapa da Ci wglad w znaki.

Powodzenia,

Jacek

    _/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/_/ Jacek Pietraszek
  _/ _/ _/ _/ e-mail: pmpietra_at_mech.pk.edu.pl
 _/ _/ _/ _/ pmpietra_at_cyf-kr.edu.pl
_/ _/ _/ _/ voice: ++48 12 480555 ext.3480
 _/_/_/ _/_/_/ _/ fax: ++48 12 484436

Cracow University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering
31-864 KRAKOW, Al.Jana Pawla II 37, POLAND