Re: RAM - Pytania.

Autor: laskaje (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Sat 25 Nov 1995 - 03:49:53 MET

jderejski_at_synapse.net (J.Derejski) wrote:
>Bardzo bym byl wdzieczny, za rozjasnienie mojego umyslu (niewiedza), w
>temacie RAM.
> 3. Czy istnieje jakis programik (na sieci), do mierzenia szybkosci RAM ?

     Czesc!

No moje oko taki program _nie moze_ istniec, bo dowolny program pracuje
juz zapisany do RAM-u, przy okreslonych parametrach dostepu. Program taki
moglby byc jedynie zaszyty w ROM-ie (przy odpowiednio roznych parametrach
czasu dostepu dla RAM i ROM).

Pozostaje:
a) obserwacja przebiegow na oscyloskopie;
b) dochodzenie do granicznej wartosci metoda prob i bledow (stopniowo
skracajac czas dostepu).

Tak czy owak ryzyko raczej nie za bardzo warte ewentualnych korzysci.
Lepiej ustawic parametry na to, co podaje producent i nie martwic sie,
czy jak kaloryfery zaczna grzac to komputer sie nie rozsypie :-).

     Jurek