Re: Enhanced IDE kontra ATA-2

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 25 Nov 1995 - 03:22:01 MET

Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de) wrote:
: lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
:
: > Niestety, to jest tylko cholerny pecet, i trzeba cudownych wlasciwosci, aby
: > cudowne SCSI ustawic do pracy.
: > [...]
: > Taak, SCSI fajne jest, ale z pecetem kloci sie niemozebnie.
:
: Ej Jarek nie przesadzaj. Jak dotad za najbardziej czasochlonne
: (celowo nie mowie skomplikowane) jest dopasowanie SCSI do plyt
: EISA. Za kazdam razem kiedy przelozysz taka karte z jedengo slotu
: do innego musisz konfigurowac EISA-Bus na nowo. Reszta (ISA, VLB,
: PCI) to tylko uwazac na ID's i terminacja busu. Co w tym
: skomplikowanego ? Chyba nie wiecej niz master/slave, PIO X, LBA,
: ATAPI, ...

Ani troche nie przesadzam. SCSI w pececie przyprawia(lo) o multum klopotow:
1. Jaki kontroler wybrac? Czy on moze byc bus mastering? czy lepsze
    pio, a moze DMA? (Na szczescie PCI zmniejsza te problemy)
2. Ile ten kontroler ma biosu? bo UMB jest tak malo.
3. Sa drivery do Win31, Novell, OS/2, SCO. Czy potrzebuje cos jeszcze?
4. Wzialem dysk do kolegi, tez ma SCSI. Bede mogl skopiowac zbiory?
5. Gdzie kupic (po mojej stronie Odry) kieszen do dysku SCSI?
6 Upatrzylem sobie dysk, Fast SCSI-2. Czy ja moge go kupic? Bo nic nie
   pisze na kontrolerze, zebym Fast SCSI-2 posiadal.
7. Potrzebuje skaner, lepszy. No i dobrze, lacze SCSI juz mam. Naprawde?
8. Przyszedl do mnie kumpel z dyskiem, Auto-bus. Podlaczylismy.
   No, czyje wirusy zastartuja? Da sie odwrotnie?
9. Linux nawet moj kontroler zna. Jak myslicie - dobierze sie do partycji
   DOS?
Itd,itd. Juz wole at-bus.

--
Jaroslaw Lis
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl         | Institute of Engineering Cybernetics     |