Re: SIS 86C201

Autor: Marcin Bilohubka (marcin.bilohubka_at_mailbox.swipnet.se)
Data: Sat 25 Nov 1995 - 01:15:59 MET

In article <491q23$725_at_polonez.man.lodz.pl>, mimo_at_lodz.pdi.net says...

>Czy ktos ma jakies doswiadczenia z kartami graficznymi j.w.?
>
>Moze ktos ma rowniez namiary na jakies internetowe punkty obecnosci
>SiSa?
>
>Jakie sa szanse znalezienia sterownikow do X dla Linuxa pod takie cos?
>
>Pozdrawiam
>
>Michal Mosiewicz
>mimo_at_lodz.pdi.net

Pare dobrych miesiecy temu sprawilem sobie w koncu wymarzone P100...
niestety wlasnie z karta SiS86C201 (z Silicon Integrated Systems Corp.).
Ponizej przepisalem troche informacji z instrukcji do karty, ale w sumie
od razu moge Ci ja odradzic. Karta ta jest dosc nietypowa i wiekszosc gier
i komercjalnych programow nie ma driversow do niej (np. Links,
VirtualPool, MS Flight Simulator, Windows95 itd.). Jesli chodzi o driversa
do Windows 3.11, to uwazam ze jest swietny (mozna np. zmieniac
rozdzielczosc przyciskajac tylko jeden klawisz i nie trzeba ladowac
Windows od nowa !), ale z 1MB DRAM nie mozesz miec wiecej niz 256 kolorow
przy 800x600 (chyba ze lubisz naswietlac sie przy czestotliwosci 60 MHz).

Supports 32-bit PCI Local Bus Standard Revision 2.0
Built-in 24-bit True-Color RAMDAC
Built-in 32-bit BITBLT Graphic Engine with 16 Raster Operation Functions
4 Stages CPU Write-Buffer and 128-bits Read-ahead Cache to Minimize CPU
Wait-state

Supports Super High Resolution Graphic Modes:
-640x480 256/32K/64K/16M colors, NI
-800x600 16/256/32K/64K/16M colors, NI
-1024x768 16/256/32K/64K colors, NI
-1280x1024 16/256 colors, NI

Supports 75HZ Vertical Refresh Rate
Built-in Feature Connector Logic
Supports VESA DPMS Compliant VGA Monitor for Power Management
Built-in 15 min. Standby and Suspend Timers with Keyboard, Hardware Cursor
and/or Video Memory Read/Write as Activation Source
Supports Direct I/O Command to Force Graphics Controllers into
Standby/Suspend/Off State

Ogolnie mowiac, swietna karta do Windowsa 3.11 i najwyzej 17-calowego
monitora, ale jesli zamierzasz grac duzo, to kup najlepiej S3 Trio 64,
ktora jest obecnie chyba najpopularniejsza i ma najwieksze wsparcie w
roznych programach.

Zycze bardzo milego dnia
Marcin