Re: Cudowne dziecko - SoftRAM

Autor: Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Wed 22 Nov 1995 - 17:53:04 MET

In article <48imss$7jb_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>
from 17 Nov 1995 19:13:32 GMT
lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

> Hm, jeszcze nie widzialem, ale tak na pierwszy rzut oka, to trudno
> przewidziec wyniki. Pismo c't uwazalem kiedys za bardzo fachowe, czy
> nadal takie jest?

c't nalezy raczej do magazynow, w ktorym nie znajdziesz blota typu:
"100 najnowszych do trick'ow do Windows". Mozna tam znalezc obok
czysto soft/harware'owych rzeczy takze wiele artykulow z zakresu
prawa i troche filozoficzno/psychologicznego podejscia do komputeryza-
cji. Przypomina mi to trche "mlodego technika".

c't prowadzi takze porady techniczne i prawne (hotline, e-mail),
zajmuje sie prostymi projektami hardware'owymi. Programy, ktore sa
uzywane do testow sa najczesciej dostepne na ich wlasnym ftp'ie
(oczywiscie jezeli prawa autorskie na to pozwalaja), co
pozwala w niektorych wypadkach przeprowadzenie podobnych testow
na wlasnej maszynie.

Na marginesie - u wydawcy c't (HEISE-Verlag) mozna otrzymac numery
c't (1992-1995) na CD-ROM'ie (HTML) za DM 149,-

> Generalnie - idea SoftRam ma szanse dzialac, ale czy lepiej niz wiekszy
> swapfile, to pewnie zalezy od wielu parametrow komputera i uzywanych
> programow. Pamietam jak kiedys dawno ze zdziwieniem odkrylem, ze dysk
> skompresowany jest nie tylko wiekszy, ale i szybszy...

Zgadzam sie, ze sam pomysl jest niezly. Ale jego realizacja w
przypadku SoftRAM traci oszustwem :-!

> A testy c't? No coz, za pomoca odpowiednich testow mozna wiele udowodnic.
> A ze c't chciala udowodnic ze SoftRam nie dziala - udowodnila.

Czytalem te testy i nie wydaj mi sie aby byly naciagane. Zreszta
niektore z nich mozna przeprowadzic bez dodatkowego software'u.

> Tak nawiasem mowiac - czy ja sie dobrze doczytalem, ze po pozwie producenta
> sad zabronil c't publikowac wynikow testow (na podstawie slusznego
> argumentu, ze c't sie skoncentrowalo na predkosci, a nie ilosci pamieci),
> to c't nadal 'publikuje' przez www...

Na pozew dystrybutora (nie producenta) na cale Niemcy sad zbronil
publikowac testow w powiazaniu z tytulem "Placebo Software". Jako, ze
testy byly zdaniem owego dystrybutora nie pelne i przeprowadzone
z starsza wersja produktu, zadecydowano aby testy powtorzyc. Artykul
z wynikami ukazal sie nie tylko w WWW ale i w normalnym wydaniu.

Rafal

| Raphael Posmyk (Hamburg, Germany) |
| "... carpe diem, quam minimum credula postero..." (Horatius) |
| Please send/reply all to raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de |