Re: Cudowne dziecko - SoftRAM

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 17 Nov 1995 - 20:13:32 MET

Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de) wrote:
: Czy dotarlo juz do Polski cudowne dziecko zwane SoftRAM ?
: Podobno ma zwiekszac wolna przestrzen RAM przez online
: pakowanie stron pamieci podczas swapping'u. Niezly pomysl,
: jak sie okazuje SoftRAM to niezly skandal. Polecam lekture:

Hm, jeszcze nie widzialem, ale tak na pierwszy rzut oka, to trudno
przewidziec wyniki. Pismo c't uwazalem kiedys za bardzo fachowe, czy
nadal takie jest?

Generalnie - idea SoftRam ma szanse dzialac, ale czy lepiej niz wiekszy
swapfile, to pewnie zalezy od wielu parametrow komputera i uzywanych
programow. Pamietam jak kiedys dawno ze zdziwieniem odkrylem, ze dysk
skompresowany jest nie tylko wiekszy, ale i szybszy...

A testy c't? No coz, za pomoca odpowiednich testow mozna wiele udowodnic.
A ze c't chciala udowodnic ze SoftRam nie dziala - udowodnila.

Tak nawiasem mowiac - czy ja sie dobrze doczytalem, ze po pozwie producenta
sad zabronil c't publikowac wynikow testow (na podstawie slusznego
argumentu, ze c't sie skoncentrowalo na predkosci, a nie ilosci pamieci),
to c't nadal 'publikuje' przez www...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |