wiekszy cache

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 09 Nov 1995 - 19:01:11 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

[ciach]

>natomiast powaznie zastanawialbym sie nad sensownoscia rozbudowy cache z 128
>do 256k - roznica w predkosci pracy calego komputera wyniesie moze 3%, a moze
>nawet mniej... checkit czy wintach np. nie zauwaza zadnej roznicy. ty uzywajac
>normalnych programow takze... nie wiem czy nie lepiej wydac pieniazki na
>upgrade procesora np. albo wymmienic cache ktory juz posiadasz na szybszy
>(jesli np. nie mozesz ustawic 0ws i cykli 2-1-1-1 - osiagniesz znacznie
>wieksze przyspieszenie).

>karpio

tak. tylko te testerki szybkosci maja bardzo krotki kod, i im pewnie
starczyloby do szczescia 64KB, tzn. nie wykazaly by zadnego spowolnienia.
Niestety karpiu przy systemach wielozadaniowych duzy cache sie naprawde
przydaje jak przez procesor w kolko przewalane sa coraz to nowe procesy.

chodzby taki niby "wielozadaniowy" findofze. potrafi sprawnie obsluzyc jedynie
jedno zadanie, ale tasuje tyle danych przewala przez procesor ze cache
faktycznie sie przydaje. Zeby przetestowac cache trzeba niestety testera
ktory jest od niego kilkakrotnie wiekszy. wtedy widac roznice.

--
                          oOOo