Re: PLYTA SHITTLE

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_ns1.gazeta.pl)
Data: Thu 09 Nov 1995 - 15:22:55 MET

> From: "kloss_at_PLPUAM11.AMU.EDU.PL" <kloss_at_PLPUAM11.AMU.EDU.PL>

> Skusilem sie na "firmowa" plyte 486 PCI HOT-433 SHUTTLE
> i zaczely sie problemy. Plyta z chipsetem UMC (uklady 8881F i 8896AF)
> nie chce poprawnie pracowac z procesorem AMD486DX4-100 SV8B (Enchanced)

Ja z ta plyta mialem problemy nawet z odpaleniem zwyklego AMD DX4-100.
W sumie w koncu poszlo, ale zajelo mi to duzo wiecej czasu niz z innymi
plytami. Mimo niskiej ceny lepiej sie w nie nie pakowac.

> P.S. Czy ktos moze mi wyjasnic wyzszosc procesora SV8B nad normalnym.
> ( oprocz napisu Densign for Windows 95).

Procesor Enhanced ma wbudowany cache Write-Back (tak jak Pentium) a zwykly
procesor nie ma. Daje to ok. 10-20% przyspieszenie, ale nie jest w 100%
kompatybilne - z zalozenia moga wystepowac problemy z takimi procesorami.
Na niektorych plytach czasem trzeba niezle pokombinowac z ustawieniami
jumperow - rowniez tych, ktore opis plyty przedstawia jako uzywane tylko
przy procesorze Pentium!

 Slawomir Mateuszczyk            E-mail: S.Mateuszczyk_at_gazeta.pl
 Network Administrator           http://www.riviera.pw.edu.pl/~smateusz
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane.