Re: Naiwne pytania - sterowniki HDD itp.

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Tue 07 Nov 1995 - 18:13:13 MET

Karol Jez (kjjez_at_bull.mimuw.edu.pl) wrote:

: Po pierwsze : kup sterownik E-IDE - stary dysk bedzie chodzil dobrze (ale nie
: szybciej), natomiast nowy - ne pewno szybciej.

To w zasadzie prawda.

: Po trzecie : z kazdym wiekszym dyskiem dostarczany jest programik EZ-DRIVE
: ktory pomaga ominac BIOS. Ja go nie uzywam - ma jedna glupia wade - ale jak

Ma jedna _wielka_ wade - uniemozliwia uzycie dysku w inny sposob, niz
via boot z niego lub program obslugi.

: W skrocie : kup kontroler E-IDE i dobry dysk FAST-ATA (polecam SEAGATE
: Decathlon 850 - jest wg. mnie rewelacyjny).

Po pierwsze nalezaloby powiedziec: zrob cos, zeby miec BIOS, ktory obsluguje
duze dyski - ale LBA, nie DOS LARGE. EZ-Drive i temu podobne badziewia to
srodki o jakosci podobnej do DoubleSpace'a, przysparzajace nawet wiecej
klopotow.

--
	Leszek.