Re: Naiwne pytania - sterowniki HDD itp.

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Wed 08 Nov 1995 - 13:51:04 MET

Karol Jez (kjjez_at_bull.mimuw.edu.pl) napisal:
: Po pierwsze : kup sterownik E-IDE - stary dysk bedzie chodzil dobrze (ale nie
: szybciej), natomiast nowy - ne pewno szybciej.
[...]
: W skrocie : kup kontroler E-IDE i dobry dysk FAST-ATA (polecam SEAGATE
: Decathlon 850 - jest wg. mnie rewelacyjny).

  No to ja powiem cos smiesznego :-)

  Kupilem swego czasu sterownik VLB. Bylo to ponad pol roku
temu. Dalem za niego cale 500tys, pomimo ze pan sprzedajacy bardzo
mnie przekonywal zebym poczekal tydzien, zaplacil 1200 i dostane
wspanialy, najszybszy sterownik EIDE !
  Dzialalem z tym co mam sporo czasu. Ostatnio podkusilo mnie zeby
potestowac sterownik EIDE (tak jest na pudelku) mojego znajomego,
ktory tenze sprzedawal. Nazywa sie toto Promise 2300 EIDE
controller. Tez VLB. I co sie okazalo ? Jest gorszy od mojego
taniutkiego, nie-EIDE kontrolerka. Ma tylko jedno szybkie zlacze,
drugie jest standartowe, a ja mam 2 szybkie. Poza tym, jest
wolniejszy. Cala jego EIDE'owatosc lezy pewnie w BIOSie ktory na sobie
ma, a ktorego ja i tak nie uzywam, bo to chodzi pod Linuxem (ten ma
wlasne sterowanie EIDE).

Wniosek ? Spora czesc rynku pecetowego jest zdominowana przez magie i
przesady.

jwr
Jan Rychter jwr_at_itc.pw.edu.pl
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr jwr_at_icm.edu.pl