Re: Idealny BIOS (... plyta glowna)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 21 Oct 1995 - 20:44:07 MET

> Jesli chodzi o pierwsze 640KB, to oba biosy daja dokladnie tyle samo - 640.
> Fakt, ze Award OSTATNIO zaczyna Bios od EC00 (zbrodnia - rozstrzelalbym),
> ale to jest w konkretnych plytach.
> Ech, moj MR-Bios - tam wszystko co potrzebne siedzialo bodajze od FB00
> w gore, a dodatki byly wczesniej.

heh. ciekawostka - moj bios "zaczyna" sie od F000, ale jak emm'owi
kaze podniesc poprzeczke do F800 to tez dziala bez problemow. Dziala
nawet jak podskocze do F900, tylko sie wiesza przy obsludze bledow
dyskietek. W tej chwili czy chce czy nie chce musze podniesc troche
poprzeczke (mam jeszcze 2 karty ktore sobie zzeraja niewielki, ale
zawsze, obszar na gorze) bo nie miesci mi sie wszystko w umb (cdrom,
i troche innych rzeczy). Generalnie przy F800 nie ma zadnych
problemow (pracuje tak od pol roku). Co ciekawe, nawet w starenskich
Suntac'ach 286 i 386sx jak sie zapuscilo umb_drvr.sys to dawalo sie
bez problemow podniesc poprzeczke do F400 a czasem wyzej. Ogolnie
rzadko zdarza sie, zeby nie udalo sie zmusic komputera do podobnych
numerow, i to bez stosowania qemm i roznych dziwacznych opcji,
ktorych osobiscie nie lubie (nie wszystko z tym chodzi).

karpio