EDO RAM

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 06 Oct 1995 - 00:47:48 MET

  Rozpoczalem odswiezanie mojej wiedzy o nowych technologiach RAM, i
od razu z przykroscia stwierdzilem, iz moja pamiec nie pracuje juz tak
jak -nascie czy -siat lat temu. (Trzeba zwiekszc refresh freq. :-)
Otoz, przyznaje sie sam, bez bicia:
  pomylilem dwie technologie, i nie wierzac w 1% poprawy zwiazany z
zainstalowaniem EDO w miejsce zwyklych fast-page DRAM, zwyczajnie nie
mialem racji. EDO zostaly ZAPROJEKTOWANE w celu "uzbednienia" cache
2nd level, i w systemach w ktorych tenze wystepuje - nie daja zadnych
korzysci. Specjalnie dotyczy to oczywiscie pipelined cache.
  W ostatnim numerze PC Professionale sa testy kilku maszyn Pentium
133MHz z chipset'em Triton. W jednej z nich, wyposazonej w pipelined
cache, "abbiamo provato a installare SIMM normali fast-page senza
rilevare alcuna riduzione di prestazioni" (otrzymuje go po wlosku,
wybaczcie) czyli: "sprobowalismy zainstalowac normalne SIMM fastpage
nie stwierdzajac zadnego zmniejszenia osiagow"

I jeszcze: "in realta' le EDO RAM si dimostrano utili in assenza della
cache di secondo livello, con una perdita' di prestazioni limitata"
czyli: w rzeczywistosci EDO RAM sa uzyteczne w przypadku braku cache
zewnetrznej (2nd level), zapewniajac ograniczone zmniejszenie osiagow.

Grego

Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it