Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Raphael Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Mon 02 Oct 1995 - 00:59:43 MET

In article <199509291852.TAA04037_at_malcolm.rmnet.it>
from 29 Sep 1995 19:50:50 +0100
Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

>na Pentium to tylko z Tritonem i pamieciami EDO. Win95, OS/2, Linux -
>wszystko idzie w kierunku multitaskingu.

Z tym EDO to bym sie nie zgodzil. Nie kwestionuje, ze kosci EDO
so szybsze od klasycznych, jednakze zysk na szybkosci nie
jest tak duzy aby placic za EDO obecne kwoty. Uwazam, ze lepszym
rozwiazaniem jest zainwestowanie w PB-Cache niz w EDO.

>W programach pracujacych w srodowisku
>multitasking, multithread wielkosc cache'a traci mocno na znaczeniu -
>zbyt czesto nastepuje przelaczenie otoczenia i procesor pracuje znow z
>szybkoscia dostepu do glownego RAMu, ktora staje sie w tej sytuacji
>drugim (po jej wielkosci) waskim gardlem systemu.

Ja tez tak myslalem. Logicznie rzecz biorac wszystko OK.
Pospieszylem wiec do BIOS-SETUP i deaktywowalem "2 level cache".
Ku mojemu zdziwieniu system (Linux) stracil ok 30% na szybkosci
(subjektywne wrazenie, nie potwierdzone bench'ami). Nie mozna
tu tez zwalac winy na np. swapping. Mam 32MB i obserwowalem
swapp-partition - byla nie ruszona :-!

Cos tu wiec nie gra :-?

Rafal

| Raphael Posmyk (Hamburg, Germany) |
| "... carpe diem, quam minimum credula postero..." (Horatius) |
| Please send/reply all to raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de |