Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Mon 02 Oct 1995 - 13:26:09 MET

Raphael Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de) napisal:

> Ja tez tak myslalem. Logicznie rzecz biorac wszystko OK.
> Pospieszylem wiec do BIOS-SETUP i deaktywowalem "2 level cache".
> Ku mojemu zdziwieniu system (Linux) stracil ok 30% na szybkosci
> (subjektywne wrazenie, nie potwierdzone bench'ami). Nie mozna
> tu tez zwalac winy na np. swapping. Mam 32MB i obserwowalem
> swapp-partition - byla nie ruszona :-!

  Z moich doswiadczen wynika dokladnie to samo.

  To twierdzenie o cache tracacym znaczenie przy wielozadaniowych
systemach odnosi sie niestety tylko do systemow wielozadaniowych w
cudzyslowie (Win*). Pod Linuxem faktycznie cache ma spore znaczenie -
jezeli nie procesy to przynajmniej czesc czesto wykonywanego kodu
jadra, listy procesow i np. tabela stron moga sie w nim zmiescic, a to
juz ma spore znaczenie.

Jan Rychter <jwr_at_itc.pw.edu.pl>
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr <jwr_at_icm.edu.pl>