Re: Cos dla Frajerow Ktorzy Kupia Win'95

Autor: Piotr Kucharski (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 19 Sep 1995 - 13:49:50 MET DST

Witam,
Jarek napisal byl:
> Cos ciekawego. Jesli trafilo Ci tylko MBR i boot sektor, to skad straty w
> plikach DOS? Ciekawe co byloby z unixem, jakbys sie i-nodach przelecial.
w DOSie to dziwny objaw... chyba ze po boocie ze zlym bootsektorem probowal
pisac po FATcie a bylo w bootsektorze zmieniona wartosc Sectors per FAT :)
a w unixie... po i-nodach... hehe

> Gwoli scislosci: DOS ma dwa FAT-y, a unix nie. Inna sprawa, ze w mojej
> bogatej praktyce drugi FAT byl bardzo rzadko uzyteczny - zwykle i tak
> zawieral to co pierwszy.
o ile dobrze pamietam po to wlasnie jest :) zeby zawieral _dokladnie to
samo_ co pierwszy - dla bezpieczenstwa. Inna sprawa ze nikt nie korzysta z
drugiej kopii FATu oprocz DOSa i ludzi ktorzy odtwarzaja pierwsza kopie z
drugiej :)

> Takie rozwiazanie mnie zupelnie nie satysfakcjonuje. Przy pomocy rm, to
> sobie plik skasowalem raz. A znacznie czesciej zrobilem to przy uzyciu
> programu (ot chocby ftp), ktory plik skasowal, zapisal nowy i po problemie.
> Odtworzyc starego sie nie da.
nooo... tego to nawet w dosie sie nie da uniknac... trzebaby pisac rezydenty
ktore sprawdzaja czy plik jest i bronic zapisu na nim albo... wlaczyc opcje
set unique on w ftp :)

Piotr

--
Piotr Kucharski chopin_at_sgh.waw.pl irc: Beeth http://akson.sgh.waw.pl/~chopin
finger -l chopin_at_akson.sgh.waw.pl for PGP key