Filesystem, czyli Re: Cos dla Frajerow Ktorzy Kupia Win'95

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl)
Data: Tue 19 Sep 1995 - 16:03:08 MET DST

On Tue, 19 Sep 1995, Piotr Kucharski wrote:

[...](skasowane)
> nooo... tego to nawet w dosie sie nie da uniknac... trzebaby pisac rezydenty
> ktore sprawdzaja czy plik jest i bronic zapisu na nim albo... wlaczyc opcje
> set unique on w ftp :)

 Nawet w DOSie.... Przyjalem (mam szacunek dla CPMa i DOSa,
jak juz tu bylo pisane - o zalozeniach, ktore w czasach gdy
64kB to bylo COS byly sluszne !).
 Tyle, ze TEGO da sie uniknac chocby w ten sposob, ze filesystem zna cos
takiego jak numer generacji -:)
 O ...albo wlaczyc opcje... - hm... Najlepiej w kazdej mozliwej
i niemozliwej aplikacji -:(

 A w okolicy tematu, to wedlug mnie powinien (filesystem) umiec jeszcze
jakies rekordy obslugiwac albo i zbiory indeksowe (FILESYSTEM,
nie aplikacja !) zeby NIE TRZEBA bylo tego ZAOSZCZEDZONEGO
10/30/100 kB kodu wstawiac w KAZDEJ aplikacji (jakies standardy ISAAM tez
sa, jakby ktos chcial implementowac), rowniez gwiazdki i inne wielokropki
nie tylko w nazwach zbiorow ale rowniez katalogow (filesystem, nie
jezyk komend - slowo, ze jest to wygodniejsze).
 Przykladowy taki system (tj. ze spelniajacym ww. wymagania filesystemem
(ok, 2 czesci: file+RMS) do wgladu - na PC/NOINTEL (szkoda..) tez dziala
choc chwilowo nie mam pod reka -:)

 Gotfryd

PS. Ja NIE jestem fanem UN*Xow... UN*X tez powstal przy pewnych
zalozeniach, ktore byc moze spelnia - jak DOS. Ale NIE JEST dobrze
przemyslanym systemem -:(

PS'': na wypadek >ale< do "wstawiania kodu do kazdej aplikacji" - ok,
nie kazda aplikacja korzysta ze zbiorow ze struktura, nie kazda w ogole
korzysta ze zbiorow: to po co pisac filesystem ?? Kazdy sobie zaalokuje
te potrzebne sektory !
 Zart jest marny - jak sie rozejrzycie, to znajdziecie w kazdej
okolicy paru ludzi, ktorzy to robili -:(