Re: Jak to jest z tym DX4

Autor: wojtekp_at_tch.waw.pl
Data: Tue 22 Aug 1995 - 11:02:58 MET DST

> DX4 ? Czyli DX4/100 (taki "z kiedys") MUSI miec zegar 50 MHz ?

Nieswiadomie sklamalem. Chodzilo o 2x.

> moge podejrzewac, ze znam takich, co kupili (ja !), choc nie do konca
> (patrz nizej).

To wpadles !

> wracjac do tematu:
>
> Coz. Mam 1 szt. AMD DX4/100. Mam plyte PCI 486/dx4/P5; niestety, nie
> zwrocilem uwagi, ze na liscie "support processors" NIE MA amdDX4 !
> (jest AMD DX2). Stan:

Wiesz, czesto jest tak ze jak jest rozrozniane AMD|Intel to znaczy ze jest
cos nie tak, a jak nie to czesto dzialaja zamiennie.

> - procesor dziala na zegarze 33MHz, 40 juz nie bierze. Zakladajac,
> ze jest to szlif procesora ktory ma pracowac z 50 MHz, to spodziewalbym sie
> klopotow na 50 MHz ale nie na 40
> - plyta (BIOS) rozpoznaje go jako AMD DX2/100
> ^to NIE jest blad !

Sam na takim pracuje ...

> [...]
> BIOSem, i nie wiem czy jeszcze jakas poprawka (identyczne nie byly, mialy
> np. sterownik drukarki dwukierunkowy, jak mu tam...-:( )
> W sumie, uwazam ze sie niepotrzebnie polakomilem - takie skutki.
> z roznych testow, co robilem przy okazji, wynika ze w wiekszosci przypadkow
> (im mniejszy program, tym bardziej !) cenne sa wlasnosci wewnetrznego cache'u
> - patrz wyzej o porownaniu - tak ze + nie zawsze 100% kompatybilna plyta
> to na dzis jestem wyleczony z AMD i jakiegokolwiek oszczedzania na
> procesorach. Poczekam, az Pentium stanieja....

Pozdrawiam,
                                                               Wojtek

Computers are not intelligent. Wojtek Piecek
They only think they are. UNIX Administrator
e-mail: <wojtekp_at_tch.waw.pl> or <wojtekp_at_batory.waw.pl>