Re: Jak to jest z tym DX4

Autor: Gotfryd Smolik (gotfryd_at_beta.nask.katowice.pl)
Data: Tue 22 Aug 1995 - 09:16:06 MET DST

...[wyciete]
> To jest aktualne ale dopiero niedawno. Kiedys rzeczywiscie AMD byly tylko
> taktowane zegarem 33MHz. I nie bylo mozliwosci taktowac go 3x.

DX4 ? Czyli DX4/100 (taki "z kiedys") MUSI miec zegar 50 MHz ?

moge podejrzewac, ze znam takich, co kupili (ja !), choc nie do konca
(patrz nizej).

> Kupilem AMD dx4 i jesli mialbym wybor to postapil bym tak samo. Stosunek
> zysku na predkosci do zysku na cenie jest dla mnie lepszy w przypadku AMD.

> [reklama]
> [enf_of_reklama]
przy okazji - podoba mi sie ! -:)

wracjac do tematu:
> Heee, a nie widziales szlifa Intela???? Ja widzialem. A i tak wybiore AMD bo
> stosunek jakosc/cena jest lepszy dla AMD ...

Coz. Mam 1 szt. AMD DX4/100. Mam plyte PCI 486/dx4/P5; niestety, nie
zwrocilem uwagi, ze na liscie "support processors" NIE MA amdDX4 !
(jest AMD DX2). Stan:
- procesor dziala na zegarze 33MHz, 40 juz nie bierze. Zakladajac,
 ze jest to szlif procesora ktory ma pracowac z 50 MHz, to spodziewalbym sie
klopotow na 50 MHz ale nie na 40
- plyta (BIOS) rozpoznaje go jako AMD DX2/100
                                        ^to NIE jest blad !
- procesor ignoruje zworki mnoznika czestotliwosci. Pracuje jako DX2
 i tyle.
 Widzialem takie same plyty pracujace z DX4 Intela ("supported").
 Widzialem prawie takie same plyty, pracujace z DX4 AMD - ale z nowszym
BIOSem, i nie wiem czy jeszcze jakas poprawka (identyczne nie byly, mialy
np. sterownik drukarki dwukierunkowy, jak mu tam...-:( )
 W sumie, uwazam ze sie niepotrzebnie polakomilem - takie skutki.
 z roznych testow, co robilem przy okazji, wynika ze w wiekszosci przypadkow
(im mniejszy program, tym bardziej !) cenne sa wlasnosci wewnetrznego cache'u
- patrz wyzej o porownaniu - tak ze + nie zawsze 100% kompatybilna plyta
to na dzis jestem wyleczony z AMD i jakiegokolwiek oszczedzania na
procesorach. Poczekam, az Pentium stanieja....

Przy okazji: czy ktos ma (albo wie, gdzie na swiecie lezy info) opanowane
wlaczanie/wylaczanie zapisu do shadow'ujacej ROM ? Jasne, ze kazdy sterownik
jest inny, ale moze gdzies jest zebrany opis paru roznych (ktos kiedys
opisywal przyklad czy dwa w PCKurierze, ale to bylo do AT).

        Ja tez - Gotfryd.