Re: your mail

Autor: Tomasz Finke (tom_at_avalon.wroc.apk.net)
Data: Thu 03 Aug 1995 - 23:09:52 MET DST

> I o to chodzi! Urzadzenia peryferyjne powinny byc latwe w instalacji
> proste w obsludze i kompatybilne z panujacymi standartami (lub nimi
> byc). Z tych to, a nie innych przyczyn, SB jest standartem dla wiekszosci
> programow. A ze wszystko na swiecie mozna ulepszyc, firmy takie jak
> GUS wychodza na rynek z nowymi produktami, ktore mimo ze lepsze (niekiedy,

Nie ulepszyc, zmienic od podstaw!!! Jesli przyjac Twoj punkt widzenia, to
znaczy, ze nie powinno sie wprowadzac np. magistrali PCI, albo procesora
PowerPC, bo przeciez mamy stare, dobre, kompatybilne ze wszystkim
i znane od lat ISA i x86.

> nie to, ze mam cos przeciw GUSowi, ale ogolnie), caly czas musza
> przestrzegac zasad kompatybilnosci z liderami w danym momencie.
> Chyba, ze jak Media Vision, wyjda z czyms naprawde dobrym, i utworza
> odrebny standart.

Nieprawda, precz z liderami! Bez konkurencji wychodzacej z nowymi
i lepszymi produktami spoczna na laurach i zaczna sie zachowywac jak IBM
w niedalekiej przeszlosci, albo Microsoft teraz. O tym, jakie powinny byc
urzadzenia peryferyjne decyduja w koncu uzytkownicy. Jesli wielu z nich
zechce miec dzwiek naprawde znakomitej jakosci, to kupia GUS'a niezaleznie
od tego, czy jakis tam SB jest standardem czy nie. I odwrotnie, firmy
wychodza na rynek z takimi pomyslami, ktore beda w stanie zarobic na siebie
i moga stac sie w przyszlosci nowym standardem. Reszta po prostu splajtuje.

> Tak wiec na co wydawac pieniadze, jesli do obslugi programow czy systemow
> operacyjnych i tak musze te karte zdefiniowac jako SB, i w tym przypadku
> (chyba) pozbawie sie tych dodatkowych mozliwosci tak czy inaczej, lub
> zostane wrecz z niczym, bo nie mam drivera do karty pod konkretny program?

Takie problemy z pecetami bedziesz mial prawdopodobnie do konca zycia - cos
nie bardzo wierze w `plug & play'. Jest na to sposob - kup Macintosha!

Zreszta, karty dzwiekowe i tak sa stosunkowo malo zroznicowane, zobacz sobie,
co sie dzieje na rynku kart graficznych...

> Regards,
> Pete Wroblewski

Tomek

--
             Tomasz Finke         "I never saw no military solution."  Sting
             tom_at_ict.pwr.wroc.pl