Re: ogolnie o liscie Pecet

Autor: Tomasz Finke (tom_at_avalon.wroc.apk.net)
Data: Thu 03 Aug 1995 - 23:35:09 MET DST

> Jesli nie ladujesz dzwiekow to o ile dobrze rozumiem uzywasz tej
> karty jak zwyklego SB, nie uzywasz midi table, to poco wydales tyle
> pieniedzy na te karte...?
> A co do dzwieku to moja opinia ( i mojego 1 kolegi, bo drugi dal sie
> przekabacic na strone AWE32 i nawet ja kupil a sprzedal GUS'a ) jest
> taka ze AWE32 ma bardzej suchy dzwiek niz GUS

Tez sie zgadzam z ta opinia. Dzwieki AWE o wiele mniej mi sie podobaja, niz
GUS'a, sa po prostu mniej realistyczne. Nie mowiac juz o tym, ze niektore
instrumenty (chocby te slynne skrzypce - violin) to brzmia, jakby byly nagrane
na SB :-))) Przyznaje to nawet moj kolega, wlasciciel AWE. Kupil ta karte,
bo jest jednoczesnie fanatykiem gier, jak i muzykiem, wiec nie mial
wielkiego wyboru.

> Plusem dla AWE jest rozszezalna pamiec. Jak porownalem mida z duza
> iloscia instrumentow to gus z 1Mb czasem sprawial wrazenie ze sie
> dusi, a awe graf normalnie...

Tak, ale RAM nie ma ochoty taniec. A ja wole rozszerzyc pamiec w calym
systemie, niz tylko na karcie. Chociaz oczywiscie dla niektorych moze to
byc wazne, mysle tu o osobach profesjonalnie zajmujacych sie muzyka.

> A moze ktos zna plany firmy Advanced Gravis i wie czy zamierza ona
> wypuscic jakas wersje z wieksza iloscia ram....?
> Jakub Lasak

Musieliby opracowac nowa wersje procesora, bo GF-1 stosowany w GUS-ie
adresuje tylko 1024KB. Natomiast slyszalem o jakims nowym driverze, ktory
umozliwia bardzo szybkie przerzucanie patchy z RAM-u komputera do pamieci
GUS-a. W ten sposob karta ma mozliwosc korzystania praktycznie ze
wszystkich instrumentow naraz w systemie z 8MB RAM. Jeszcze nie mialem
czasu blizej sie temu przyjrzec, ale niedlugo sprobuje.

Tomek

--
             Tomasz Finke         "I never saw no military solution."  Sting
             tom_at_ict.pwr.wroc.pl