Re: Karty dzwiekowe.

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 01 Aug 1995 - 21:38:14 MET DST

> OK. Posluchaj sobie przez 15 minut GUS'a, najlepiej na jakims dobrym
> pliku MIDI. Jestem pewny, ze zauwazysz roznice. Tu nie chodzi o jakosc
> dzwieku, tylko o jego brzmienie. Karty FM takie jak SB16 nasladuja oryginalne
> instrumenty muzyczne w sposob bardziej lub mniej udatny, natomiast GUS
> odtwarza z wlasnego RAM ich prawdziwe samplowane brzmienia. GUS ma 32
> niezalezne 16-bitowe kanaly odtwarzania sampli (SB ma 2), dla kazdego mozna
> niezaleznie okreslic obwiednie oraz polozenie w przestrzeni stereo.
> Mialem wielokrotnie okazje slyszec sztuczne dzwieki wydawane przez SB i mozesz
> [...]

Slyszalem nieraz soundblaster pro (w zasadzie codziennie) , mialem tez
wmontowanego tego najprostszego gusa w swoja maszyne.
Jak uslyszalem co on z siebie daje, to mi uszy opadly :))))

zartuje zecz jasna :) sluchalem tego gusa od samego poczatku a uszami
tylko strzyglem z zachwytu :)) on naprawde ma brzmienie.
Bawilem sie tez jakimis shareware pod windowze. instrumentow od
zarabania - wszystko w plikach. Programy tez mialy niezle mozliwosci,
choc oprawa graficzna byla taka sobie (funkcjonalnosci mozna bylo
zazucic niewiele).

zreszta co ja tu plote ? mialem mowic o karcie nie programach :)))

aha, nawet w DESCENT calkiem inaczej sie gra z GUS'em :)

lecz niestety nadszedl dzien, kiedy musialem gusa oddac, bo on byl
jedynie pozyczony . buuuuuu......

                                oOOo
                       | Grzegorz Szyszlo network administrator |
                       | mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |