Re: Strzegom i kolekcjonowanie

Autor: Tomek Praszkier <pra_tomek_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 21:17:49 MET DST

> Czym sie roznia miarole od druz i od geod?

Druza i geoda roznia sie ksztaltem - druza nieregularna, geoda kulista.
Z miarolami jest bardziej mwtnie - wg. słownika musi być niewielka,
nieregularna i wystepować w skałach głębinowych lub żyłowych.

> Nie podoba mi sie nazwa blokowisko, chociazby dlatego, ze ta nazwa
> jest
> dwuznaczna ( http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2445203 ), lepiej by
> juz bylo
> glazowisko, albo skałowisko, no ale skoro juz tak sie wsrod geologow
> przyjelo to trudno bedzie zmienic...

W Strzegomiu sa blokowiska, a wynika to stad, że pozyskuje sie tam
bloki granitowe o regularnch kształtach. Miejsca ich składowania
nazywa się blokowiskami - i nie chodzi tu o osypiska.

T.