Re: Strzegom i kolekcjonowanie

Autor: Andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Fri 17 Aug 2007 - 23:51:40 MET DST

> Druza i geoda roznia sie ksztaltem - druza nieregularna, geoda kulista.
> Z miarolami jest bardziej mwtnie - wg. słownika musi być niewielka,
> nieregularna i wystepować w skałach głębinowych lub żyłowych.

Jak na moj gust za duzo stworzono okreslen na praktycznie to samo.
Wystarczyloby jedno gora dwa.

> W Strzegomiu sa blokowiska, a wynika to stad, że pozyskuje sie tam
> bloki granitowe o regularnch kształtach. Miejsca ich składowania nazywa
> się blokowiskami - i nie chodzi tu o osypiska.

Mi wlasnie chodzilo o osypiska gdy pisalem o skalnym rumoszu.
To w koncu gdzie te mineraly znalezliscie, bo jezeli to byly
wyekspolatowane rowne bloki to nie widze tam miejsca na mineraly, bo chyba
nie eksploatowano by blokow z zylami pegmatytowymi?

ak