Re: O zgrozo !!! Manifest Pełki.

Autor: Tomek Praszkier <pra_tomek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Aug 2007 - 10:16:14 MET DST

> Smuci mnie - co wynika z Twojego maila - ¿e zach³ystujemy siê
> "ikonami kamolowymi", nie potrafimy za¶ tak naprawdê powiedzieæ co
> znale¼æ mo¿na w zasiêgu rzutu beretem od naszego domu. A z drugiej
> strony - jak du¿a jest szansa na znalezienie "w³asnorêcznie" ikony?
> Zatem lepiej jest wskazaæ, gdzie mo¿na znale¼æ "typowe" dla danych
> miejsc okazy, nawet odleg³e od "¶wiatowej klasyki".

Nie wiem kto tu siê "zach³ystuje" - nie zauwa¿y³em to mejli na ten
temat...
Je¿eli chodzi o tzw "Ikony" to chyba jakies nieporozumienie. Szacuje
siê ¿e na ¶wiecie jest oko³o 10 kolekcjonerów które stac na takie
okazy. ich ceny s± szalone - przyk³adowo s³ynny "Z³oty Smok" zosta³
wyceniony na 1 mln dolarów!!! nikogo naswiecie poza tymi 10 osobami
nie staæ na te okazy. I co z tego? Czy kolekcjoner obrazów ma nie
znaæ MonaLisy bo go na nia nie staæ??? Ja naprawdê nie rozumiem tego
rozumowania. Mam wra¿enie na tym forum ¿e czê¶æ osób boi siê wiedzy.
Wiedza o tym czym s± dobre okazy i znajomo¶æ tych najs³ynniejszych
(okazów i kolekcji) nie zabija - pomaga selekcjonowaæ okazy, wybieraæ
stanowiska i dokonywaæ zakupu na gie³dach (chyba sporo osób z tego
forum kupuje czasem okazy).

Trochê na ten temat mo¿na by³o siê dowiedziec na warsztatach w Lwówku
prowadzonych przez Scovila.
Na ten temat te¿ mam pewn± refleksjê - by³o to jedno z
najwa¿niejszych wyda¿enieñ dla kolekcjonerów w tym kraju - i ile osób
z tej listy siê zg³osi³o? Z tego co wiem to oko³o 5. A ile jest osób
zapisanych na ta listê ??? Dodam, ¿e warsztat by³ bezp³atny...
A czy po warsztacie by³o choc jedno pytanie "jak tam warsztat i co na
nim Scovil pokazywa³"? Nie, bo my siê brzydzimy dobrymi okazami i tym
co dobrej jako¶ci! To mo¿e porazic nasze oczy i uszy! A kysz, wiedzo
nieczysta!

T.