Re: wykrywacz uranu

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Jul 2007 - 21:32:49 MET DST

Użytkownik <aptekapiokar@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:1184860646.022143.234920@n2g2000hse.googlegroups.com...

> dochodzę do siebie czytając u zawartości uranu w blendzie i zawartości
> procentowej izotopu rozczepialnego U235 w całym uranie zawartym
> w blendzie

Jak gdzieś wyczytałem, za radioaktywność minerałów uranu przede
wszystkim odpowiedzialne są nagromadzone w nich w przeciągu
milionów (300 - 600) lat produkty rozpadu U238, zwłaszcza silnie
aktywny rad.

I jeszcze porównanie jednostek pomiarowych. Może Ci się przyda.

1 mikrosiwert = 0,1 milirentgena = 100 mikrorentgenów