Re: wykrywacz uranu

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 16:17:18 MET DST

Użytkownik "Andrzej Pełka" <U238@wp.pl> napisał w wiadomości news:f7igts$t5o$1@news2.task.gda.pl...

> Przy moich
> minerałach płyta ołowiu grubości około 9 mm powodowała spadek
> wartości pomiaru ledwie o jedną trzecią.

I jeszcze jeden błąd - nie o jedną trzecią, a o dwie trzecie. Przed
chwilą sprawdziłem - bez osłony na styk centralnie z komorą
liczników w radiometrze ~ 170 mikroSv/h. Po przełożeniu płytą
ołowiu 9 mm i zachowaniu tej samej geometrii pomiaru względem
liczników ~ 60 mikroSv/h. Dawno to mierzyłem, skleroza... :-)