Jarmuta, Alwernia, Kwaczala

Autor: Zbigniew Greplowski <zbiggniew_at_interia.pl>
Data: Sun 26 Dec 2004 - 20:04:30 MET

>Dla mieszkajacych np.w Krakowie i na Gornym Slasku z miejsca mowie
> - Gora Jarmuta w Pieninach i Sztolnia "Wodna Bania" -
>okruszcowanie na kontakcie wapieni z andezytami ,w tym i zloto rodzime.

To cytat z maila sprzed ladnego tygodnia ale jakos wczesniej nie moglem sie
zebrac zeby napisac...

No wlasnie. Ja jestem z Krakowa i w lecie krecac sie po Malych Pieninach
kilka razy przechodzilem kolo Jarmuty. Czy ktos moze napisac cos wiecej o
tym "wulkanie"? Czy aby znalezc cos ciekawego poza ladnym andezytem trzeba
koniecznie schodzic do sztolni?

Ciekawy tez jestem jak w rzeczywistosci wyglada sprawa innych ciekawostek
mineralogicznych w okolicach Krakowa. Np. agaty z okolic Alwerni?

I pytanie do Pani zajmujacej sie skamienialem drewnem - slyszalem o takim w
okolicach Kwaczaly???

--
Pozdrowienia,
Zbyszek