Re: Jarmuta, Alwernia, Kwaczala

Autor: Sara <sara_w_at_op.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 12:32:17 MET

> I pytanie do Pani zajmujacej sie skamienialem drewnem - slyszalem o takim
> okolicach Kwaczaly???

witaj Zbyszku, jesteś wyjątkowo szarmancki, ale nie ma potrzeby byś
zwracał się do mnie per pani. Jestem Sandra (nick Sara) :-))

Okoloce Kwaczły należą do bogatych we fragmenty skamieniałego
drewna. Na mojej stronie (http://republika.pl/skamieniale_drewno)
możesz zorientować się jakie okazy można tam znaleźć.
Zwłaszcza poszukiwania w okolicach "wąwozu" arkozy (do którego
to miejsca odsyła miejscowa tabliczka informacyjna) warto teraz prowadzić
poszukiwania gdyż jest on niezwykle obficie porośniety krzakami i
drzewami i w innych porach roku dostęp do jego stromych zboczy jest
(bez zabezpieczenia) praktycznie niemozliwy.
W arkozie tej skamieniałe drewno występuje nawet powierzchniowo
lub częściowo pod powierzchnią (linia Kwaczała-Libiąż), polecam spacer
po pobliskich polach.

Pomiędzy Szczakową a Ciężkowicami drewna występują
w iłach czerwonych i pstrych, ale tu trzeba już kopać.
Także w ok. Zagórza i Wygiełzowa. Tu wystęują powierzchniowo lub do
ok 1 m. głębokości.
Część przedstawionych informaji pochodzi z książki "Kamienie szlachetne
i ozdobne Polski" część I, W. Heflik, L. Natkaniec-Nowak,
A. Pieczka, Kraków 1996.

Będe czekała na relację z wyprawy :-))
Życzę owocnych poszukiwań
Sandra