Re: skamieniałe drewno

Autor: Sara <sara_w_at_op.pl>
Data: Fri 22 Oct 2004 - 22:15:16 MET DST

WItaj Kazimierz,

byłam w Lichwinie, widziałam te pnie.
Tak, to jest skamieniałe drewno, w tym przypadku skrzemieniałe.
Nie zawsze widać słoje rocznych przyrostów drzewa, ich obecność w
skamieniałości zależy od kilku czynników, m. in. od rodzaju i stopnia
mineralizacji, i od tego jakie dokładnie to sa drzewa (bo nie wszystkie mają
słoje). Istotnie te z Lichwina wyglądaja jak zwykły, ciemny krzemień
spotykany na polach, ale na pewna są skrzemieniałym drewnem. Tylko nie
wygląda atrakcyjnie jak te, których rysunek drewna zachował się wiernie.
Pozdrawiam,
zycze radosnego wieczoru
Sara