Re: czy to uran ?

Autor: Krzysztof Andrzejewski <krzynianek_at_wp.pl>
Data: Fri 22 Oct 2004 - 21:43:24 MET DST

<4179445592b27@wp.pl> <00c101c4b866$54d2e9a0$6302a8c0@SN>

Sara - bardzo sympatyczna strona i drewno bardzo ladne.Tak
sobie cos przypomnialem - kiedys schowalem sie przed tzw.sluzba
wojskowa w Nowej Rudzie (dawne walbrzyskie) w czyms co bylo
ponoc szkola gornicza:):):) Byly jaja ,nie powiem:)
Mineralogicznie patrzac to byla jedna z najlepszych decyzji
mojego zycia.Tam tez mialem pierwszy pozagieldowy kontakt ze
skrzemienialym drewnem - i nie mam bynajmniej na mysli odbitych
paprotek czy pni sigilari/kalamitow/lepidodendronow z lupkow
weglowych itp. Mowie o kilkumetrowej dlugosci pniach
skrzemienialego drewna ze zlepiencow i piaskowcow karbo-permu.
Na polu gorniczym "Piast" miesci sie obecnie Muzeum
Gornictwa ,wlasnie miedzy innymi na terenie dawnego Zespolu
Szkol.Nie wiem czy to jeszcze jest do zwiedzenia ale tam na
szczycie gory ( bo kopalnia polozona jest na wzgorzach ) bito
sztolnie cwiczebna tylko na potrzeby szkoly.
Na jednem ze spektakli cyrkowych zwanym "praktyka" odbilem
sobie kawalek takiego drewna o smolistoczarnej barwie i
twardego jak granit ,co sie z nim stalo pojecia dzis nie mam.
Drugie znane w Nowej Rudzie miejsce to nieopodal dawnej haldy
pola "Piast" niedaleko pojedynczych zabudowan za potokiem przy
PKS Nowa Ruda.Trzeba po prostu zejsc w dol ,patrzac twarza na
halde udac sie na prawo od niej i najlepiej spytac kogos w
ostatnim pojedynczym domu o odslaniajace sie opodal piaskowce.A
jeszcze lepiej wprost gdzie sa te duze drzewa skamieniale - nie
sadze zeby komukolwiek przeszkadzaly wiec zapewne tam nadal
tkwia w ziemi:)
                  Pozdrawiam -
                                     Krzysiek
P.S.Andrzej - mnie jeszcze instruowano ,ze nie tylko myc rece
po kontakcie ale przed nim starannie obciac paznokcie ,aby
zadne drobiny nie dostaly sie pod nie.

Juan Carlos Copes twórca choreografii do TANGO C. Saury w
TANGO ARGENTINO SHOW na Scenie Teatru Narodowego 5 listopada!
Bilety: EMPiK oraz http://klik.wp.pl/?adr=www.eBilet.pl&sid=258