Autor: Marian (marian_at_agh.nzs.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 01:24:41 MET DST

> ktoś wie czy w stolicy
> lepiej czy jakieś
> może źle szukam?

Hmm, gdy chodzilem na fakultet "Gemmologia" na AGH to dowiedzialem sie, ze sa organizowane jakies kursy przez Polskie Towarzystwo Gemmologiczne, ich adres mozesz chyba znalezc w internecie lub w ksiazce telefonicznej - przepraszam ze samemu nie chce mi sie szukac ale wlasnie wrocilem z imprezy - sesja poprawkowa :). Naprawde powazne i uznawane w calym swiecie kursy odbywaja sie w Niemczech w Idar Oberstain oraz najbardziej prestizowe w USA w Santa Monica ale kursy te wiaza sie ze sporym nakladem czasu i pieniedzy (zwlaszcza Santa Monica - 24 do 42 tygodni i z tego co pamietam kilka tysiecy dolarow choc moze to byc wiecej, (za kazdy kurs z osobna czyli osobno diamenty, kamienie kolorowe i perly) nie mowiac juz o doskonalej znajomosci jezyka angielskiego. Poza tym kursy organizowane W USA i Niemczech (w Polsce pewnie tez) nie naleza do latwych i kazda osoba poczatkujaca mialby spore problemy z zaliczeniam tych kursow (wnioskuje ze jestes poczatkujaca jesli zadajesz takie pytania - jesli nie to popraw mnie, nie jest jednak moim zamiarem odstraszanie Cie). Jesli chodzi o taki kierunek na jakiejs uczelni to nie slyszalem o takim. Zostaje Ci tylko PTG bo w koncu ktos musi organizowac zasady rzadzace danym zawodem i szkolic nowych adeptow. Pozostaje mi zyczyc powodzenia w zdobywaniu wiedzy w tej jakze pieknej dziedzinie wiedzy.

Jesli jestes zdesperowana to mozesz przyjechac do Krakowa (wiem, ze chodzilo o Warszawe ale pasjonat pokona wszelkie trudnosci) i postarac sie o dostanie sie na poszerzony kurs gemmologii z testowaniem i wycena kamieni szlachtnych jaki ma odbywac sie na AGH na wydziale Geologii, Geofizyki i Ochrony Srodowiska w tym roku akademickim (szczegolow nie znam, beda wiadome dopiero w pazdzierniku) w tej sprawie mozesz dogadac sie z dr inz. Lucyna Natkaniec-Nowak (telefon sluzbowy: 0-12 617 23 80), prowadzaca ten fakultet. Nie bedzie to kurs zakonczony zdobyciem certyfikatu uprawniajacego do pracy w zawodzie bo takowe przyznaja tylko PTG ale tylko poszerzy on wiedze gemmologiczna. Pozdrawiam i przepraszam za ewentualne bledy i niescislosci ale jak mowilem jestem po imprezie (wiem wiem, jesli jestem w stanie pisac to slaba impreza:)
Mariusz Daraz