Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Tue 16 Sep 2003 - 22:27:49 MET DST

On 16 Sep 2003 at 21:20, Raymond wrote:

> No, tak. Zajrzalem, cos wynotowalem. Dziekuje. Ale nie mialbym nic przeciwko
> temu, zeby moj post wywolal burzliwa dyskusje na temat jakosci wymienionych
> tam publikacji. Nie wierze, zebyscie nie mieli wlasnych, ulubionych ksiazek

Moja przygoda z mineralami zaczela sie od zakupu tej pozycji: "Sachanbiński M. i inni. Vademecum zbieracza kamieni szlachetnych i ozdobnych"
co wynikalo glownie z tego, ze bylo to w czasach kiedy nie bylo jeszcze zadnego wyboru i trzeba bylo brac co sie trafilo, ale nawet gdyby byl wybor to i tak ta ksiazka bylaby w czolowce - przedstawia w sposob encyklopedyczny mineraly z czytelnym opisem dla kazdego z nich podstawowych cech charakterystycznych i miejsc wystepowania w Polsce i na swiecie.

Z kolei ksiazka
"Janeczek J., Kozłowski K., Żaba J. Zbieramy minerały i skały. Wydawnictwa Geologiczne ,Warszawa 1991" ma adnotacje
"Podstawowa książka dla osób, które zaczynają zabawę w poszukiwaczy", ale powinno tam byc zaznaczone, ze jest przewodnikiem po obszarach wystepowania mineralow na terenie Polski, wiec w Uzbekistanie Ci sie nie przyda.

Odnosnie innych ksiazke mam nadzieje, ze inni sie wypowiedza.

Daj nam znac, gdy wrocisz, co znalazles.

Jesli zechcesz bedziesz mogl opisac swa wyprawe i umiescic w tym dziale: http://mineraly.pg.gda.pl/Wycieczki/

ak