Autor: Marcin Gościniak (ha73_at_wp.pl)
Data: Sun 22 Jun 2003 - 10:11:06 MET DST

> Przeciez chryzopraz to wlasnie jest chalcedon zabarwiony na jasnozielono
> (najczesciej mineralem niklu o nazwie pimelit).

tak, faktycznie palnąłem straszną głupotę. Czy jest jakieś rozgraniczenie pomiędzy chryzoprazem a innymi formami chalcedonu zabarwionego na zielono? Tak jak pisałem znalazłem żyły bardziej lub mniej zielonego chalcedonu (raz bardziej raz mniej) przy, których występują bąbelkowate naskorupienia. Czy takie naskorupienie, które kolorem odpowiada chryzoprazowi można nazwać tym mianem?

Marcin G.