Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Sun 22 Jun 2003 - 22:39:23 MET DST

Mimo ciągot do choćby chwilowej zmiany miejsca GM zabawy
(Bila Voda k. Złotego Stoku) poniosło mnie w stare rejony.
I znów wróciłem z Zalesia. I dobrze mi tak, bo fatalnie poszło. Przywiozłem tylko jeden dobry kamień, za to kleszczy aż sześć. Nie pisałem o tym nigdy dotąd, ale owe robale wpisane są w Zalesie niemal tak samo dobrze jak minerały uranu. Po niemal każdym tam pobycie wydłubuję ze skóry co najmniej trzy sztuki. Całe szczęście, że (jak dotąd) nie miałem w związku z ich "atakami" jakichkolwiek późniejszych komplikacji. Uranowych kamieni wydobyłem wprawdzie tak dużo że zaczęły mi "robić" sztuczne tło z plecaka, jednak po ostatecznym przeglądzie tylko jeden okazał się dostatecznie atrakcyjny. W trakcie szperania po hałdach zauważyłem ślady czyjejś intensywnej działalności. Wyglądało to na robotę na prawdziwego wyczynowca. Wyrył tak głębokie dziury, że ledwo sięgałem dna reką. Zapewne był uzbrojony w licznik, bo wszystkie jego "jamy" były dość aktywne. Zostawił też sporo potrzaskanych resztek blendy, a w jednej dziurze puszkę po piwie Tyskie. Chyba kolega z Polski. Tylko po cholerę on do Czech woził piwo? No i te dziury to warto by jednak zasypywać, bo jak się Czesi wkurzą to poprawią ogrodzenia drutem kolczastym i przyjdzie portki na nim rwać :-) Teraz ciekawostka techniczna. Ryjąc w okolicy tzw. drugiego pola natrafiłem na (chyba) świder górniczy. Wygląda to trochę jak duża
(dlugości około 70 cm.) wiertarka, ale bez wiertła. Bardzo ciężka.
Z boku ma przyłącza zapewne do węża ze sprężonym powietrzem. Całkiem dobrze sie zachowała. Kto chce swider? Dam namiary :-)

                                                  Andrzej.