Autor: jm (prusinfBEZ-TEGO_at_box43.pl)
Data: Sun 22 Jun 2003 - 09:12:50 MET DST

Ja byłem w Szklarach dwukrotnie, zawsze wchodziłem tam "od tyłu", od strony wsi, przez las. Wychodzi się na leśną skarpę, z której widać całe wyrobisko. Szukam zwykle po lewej stronie. Są tam ściany poprzecinane żyłami zwietrzałego chryzoprazu, ładnie to wygląda. Ziemia poryta jest jest kanałami, śladami po systematycznie działających poszukiwaczach. W lewym skraju można wspiąć się na górę, na rumowisko. Znalazłem tam dużą, bardzo ładną formę naciekową. Utwór jest porowaty jak kość, ze sporymi kawernami, w których jest mnóstwo nacieków. Dominującym kolorem jest brąz. Mam teraz pytania: czy leciuteńko przeświecające, grające trochę światłem mleczne minerały, występujące w żyłach, to opale ? Myślę, że tak, czytałem, że są w Szklarach.
I drugie: kto wie, czym jest brązowy. bardzo twardy minerał, któy można trafić w Szklarach ? Występuje w większych skupiskach - ja znalazłem bryłę 20-30 cm średnicy. Od jednego z miejscowych słyszałem, że wyrabia się z tego ozdoby. W szlifowaniu jest bardzo twardy. Pozdrowienia

Jan Myśliborski