Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_termisoc.org)
Data: Tue 17 Jun 2003 - 12:23:21 MET DST

> Fragment podziemi jest udostępniony do zwiedzania jako tzw. podziemna
> trasa turystyczna 1000-lecia. Pod wieloma budynkami są

Wiem, bylem, jak dla mnie nic ciekawego.

> b) co do twierdzy, to blisko rok pracowałem w grupie inwentaryzującej
> podziemia twierdzy i poza rozbudowanymi systemami typowymi dla takiej
> budowli nic nie znależliśmy (choć parę anegdot z poszukiwań dałoby się
> opowiedzieć). Zeszliśmy do poziomu kanałów odwadniających, a sporą część
> z nich osobiście zbadałem i niekiedy obmierzyłem; zatem słowo harcerza -
> nie ma tajnej śluzy, raczej niektóre odpływy wymagają udrożnienia i
> oczyszczenia.

W takim razie przewodnik klamal (bylo to wiele lat temu, moze od tego czasu cos sie zmienilo? :)), mowil AFAIR, ze aby zejsc do jakiegos nizszego poziomu nalezalo spuscic wode z jakiejs grodzi czy sluzy i tak postepujac schodzilo sie coraz nizej, a ta grupa badaczy na uszkodzona sluze natrafila po przejsciu za 4 czy 5 sluze, wiec nie wiadomo bylo jak daleko to sie ciagnie.
No coz z Twojej relacji wynika, ze chyba troche ubarwiono te "fakty" dla zwiedzajacych.
Sprawdzilem przed chwila pobieznie co na ten temat mowi sie w internecie. Interesujaca pod pewnymi wzgledami relacja o skarbie w twierdzy jest tutaj:
http://www.rmf.fm/audycje.html?a=witajskarbie&art=opis11

Tu mozna przeczytac kolejna historie z udzialem rzekomego swiadka m.in. o Srebrnej Gorze i innych miejscach:
http://www.eksplorator.os.pl/1b1.htm
http://www.eksplorator.os.pl/1b2.htm

Opis pelnej wrazen wyprawy do podziemi Walimia: http://www.eksplorator.os.pl/1b3.htm
http://www.eksplorator.os.pl/1b4.htm

i wiele innych artykulow:
http://www.eksplorator.os.pl/2.htm

Jesli ktos sie w nie wgryzie i znajdzie cos ciekawego (w szczegolnosci odnosnie mineralow, ale nie tylko :)) to niech da znac.

Zadziwiajaco jednak czesto zdarzaly sie rozne moderstwa osob, ktore cos chcialy powiedziec, moze to przypadki, a moze cos w tym jest.

ak