Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 20 May 2003 - 13:47:25 MET DST

> Zbadałem pieszo lokalizację podaną na mapie, zgodnie z tym
> co widziałem z daleka
> jest tam kępa drzew, a w niej o dziwo duży staw z rybami.
> Staw ma z 10 lat,
> chyba że był przebudowywany (wnioskuję z roślinności na
> brzegach). Żadnej
> hałdy ani innych śladów nie znalazłem. Pomiary poziomu
> promieniowania
> dały wynik jak wszędzie. Jeszcze jedno miejsce rzuciło mi
> się w oczy, ok. 200
> m na południe, ale nie zdążyłem zbadać (przeszkody w postaci
> pastucha elektr.)
> [...]

Dzięki za informację. Potwierdza mi to moja teorię, ze wydobycie (czy poszukiwanie) uranu na Poniatowie to raczej historia mityczna, z gatunku "mądrości ludowych", a zaznaczona na mapie kopalnia to uparcie powielany na mapach błąd. Mam znajomego, który 30 lat mieszkal na Poniatowie, niedaleko miejsca zaznaczonego na mapie jako "dawna kopalnia uranu", ale o kopalni nogdy nie słyszał ani nie widział żadnych sladów. Proszę o wszelkie uwagi, potwierdzenie albo zaprzeczenie mojej teorii na temat Poniatowa. Czy ktoś robił pomiary licznikiem na Poniatowie, albo znalazł tam coś ciekawego? Z ciekawych miejsc na Poniatowie, nie zwiazanych z uranem polecam rów przeciwczołgowy z II wojny swiatowej zlokalizowany przy drodze z Poniatowa w kierunku Kolonii Trzech Róż i szybu Krakus. Znalazłem tam w dolnokarbońskich łupkach ilastych bardzo ładne skamieniałości roslin. A na polach w kierunku Strefy Ekonomicznej znalazłem w gnejsach sowiogórskich ładne i duże kryształy muskowitu.
Pozdrawiam, Krzysztof