Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 20 May 2003 - 13:29:00 MET DST

> wynalezc?
>
> Podejrzewam że np. bardzo ładne ametysty :)

Jesli już jesteśmy przy melafirach z Gór Kamiennych, to dołączam się do tego pytania i rozszerzam je o inne kamieniołomy. Może ktos napisze coś o swoich znaleziskach? Może jakieś ciekawe miejsca w nieczynnych kamieniołomach? Parę tygodni temu ktos bardzo ciekawie opisał Tłumaczów. Interesuje mnie zwłaszcza Rybnica Lesna. Czy ktos próbowal penetrować ten kamieniołom i zechce się podzielić uwagami? Ja wczoraj w "Słowniku geografii turystycznej Sudetów" wyczytałem: "...w kamieniołomie melafiru w Rybnicy Leśniej znaleziono kiedyś szczotkę ametystową o powierzchni 1 metra kwadratowego". Brzmi bardzo zachęcająco, prawda?
Pozdrawiam, Krzysztof