Autor: Andrzej Pełka (U238_at_wp.pl)
Data: Mon 12 May 2003 - 23:40:15 MET DST

Dotarła do mnie informacja, jakoby w pewnej krajoznawczej broszurze
(poświęconej turystyce rowerowej na obszarze Pogórza Paczkowskiego)
pojawiła się wzmianka na temat wydobycia uranu. Mianowicie w latach pięćdziesiątych w rejonie Jarnołtówka k. Głuchołaz, w dolinie Złotego Potoku miała jakoby funkcjonować odkrywkowa kopalnia gdzie wydobywano łupki zawierające uran. Nie wiadomo dokładnie na jakim materiale bazował mój informator (on sam nawet nie pamięta tytułu) ale jak mnie zapewnił nie było tam więcej szczegółów na temat lokalizacji owej odkrywki. W związku z tym moje pytanie. Czy ktoś z grupowiczów zamieszkały we wspomnianym rejonie (o ile jest lub bywa tu obecny) potrafi powiedzieć coś więcej na ten temat i "osadzić" tą zjawiskową kopalnię w terenie bardziej precyzyjnie? W tym samym kontekście kieruję do Was zapytania o rejon Podlesie - Gęstwina ( 4 km. na pd. od Głuchołaz) oraz okolice wioski Dębowiec
(4 km. na pd. od Prudnika). Na temat tych miejsc docierały do mnie już
kilkakrotnie "uranowe" plotki. Mało to prawdopodobne, ale może tą drogą uda mi się je w jakiś sposób zweryfikować.

                                                            Andrzej.