Autor: Ireneusz Balicki (irbal1_at_inetia.pl)
Data: Mon 12 May 2003 - 20:30:59 MET DST

> Myślałem się dowiedzieć coś z giełd mierałów w Jesenikach ale od
> chyba 2 lat już nie organizują ich w tam. Może coś wiesz o jakiejś
>giełdzie w tym rejonie.

Niestety w tym rejonie Czech giełd minerałow brak. Zresztą były to bardzo mała wystawa.Jeżeli szukasz kontaktu z Czechami to zacznij od Henriego Gaskona (jakoś tak się nazywa) z Zlatych Hor. Przesiaduje w knajpce na centralnej ulicy-runku?; prawie naprzeciw zabytkowego budynku po poczcie. Ma tam własną wystawę komorów.

> Jechałem kiedyś z Jesenika do Rejvizu i na jednm z zakrętów jest
niezła
> dziura zrobiona w żyle kwarcu. W rumoszu znalazłem chyba lepsze
>kryształki niz te co opisujesz.

Fakt można tu liczyć na ładniejsze kryształy niż wspominałem-nie chciałem
"koloryzować"
Te najładniejsze są poniżej poziomu drogi. Bieg żyły sugeruje, że na zboczach
drogi powinna być wychodnia tej żyły. Niestety skarpy są wzmocnione nawiezioną ziemią i skałami.
Bezpośrednio pod skałką w której zachowana jest górna część żyły dwa lata
temu był wykopany-kolejny raz-spory "dołek".

>A jak już przy kwarcu, jest prawdopodobnie żyła kwarcu
> pomiędzy wsią Jarnołtów a granicą (nad drogą do Sławniowic). Byłeś
kiedyś >w tym rejonie?
Cha, wydało się, masz dostęp do dokładnej mapy geologicznej tego terenu.
Żyłę którą opisujesz nie "odwiedzałem"
W tym rejonie zaglądam czasem do kamieniołomów granitów. W tamtejszych żyłach kwarcowych raz na kilkanaście lat trafiają się druzy
wypełnione kwarcem.
Np. w Kamiennej G. pod drogą wjazdową do wyrobiska zachowały się się resztki żyły z pozrastanymi, pokruszonymi mętnymi kryształkami. W części żyły która została już wybrana jeszcze dwa lata temu było co zbierać!
Pozdrawiam
Irek