Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Tue 14 Jan 2003 - 21:12:39 MET

Wyciągnąłem z biblioteczki dzieło pt. Leksykon górniczy, ale żadnego z tych terminów tam nie ma. Jutro lub pojutrze wybiorę się do znajomych na wydz. górnicznym Politechniki Wrocł., to może ktos to zna.
Osobicie jestem zainteresowany górnictwem uranowym, bo piszę pracę o Rudawach
Janowickich, a tam była to jedna z bardziej interesujących, a mało
opisanych gałęzi górnictwa.
Przy okazji polecam (ale tylko jako kuriozum) rozreklamowaną historię
Wrocławia autorstwa N. Daviesa i jakiegos drugiego faceta (który był
prawdopodobnie prawdziwym autorem), którzy to piszą w stylu pasującym
już nawet nie do Wołoszańskiego, ale do programu "Nie do wiary" o Miedziance,
która zniknęła bez sladu z powierzchni Ziemi. Ponadto dla tajnosci
zabetonowano wszystkie wloty do zybów i sztolni i nie bardzo wiadomo gdzie są.
Takich kwiatków z różnych zresztą dziedzin jest w tej książce więcej.
Z rzeczy poważnych trzech autorów z wydz, górniczego kilka lat temu
przygotowało niepublikowany raport o zniszczeniach powierzchni spowodowanych
poszukiwaniami i wydobyciem uranu. Nie mam go jeszcze, ale podjąłem działania
w kierunku jego zdobycia. Może będą tam jakies ciekawe informacje.

				Pozdrawiam wszystkich
				       mjb
--
Marek J. Battek