Autor: Marek J. Battek (battek_at_pwr.wroc.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 19:56:30 MET

> Na mapie Góry Wałbrzyskie i Kamienne PPWK wyd.1 1995 r.
> wydawca zaznaczył następujące miejsca wydobycia rud uranu:
>
> 0,5 km. na południe od wioski Poniatów k. Wałbrzycha
> 1,0 km. na południe od wioski Stary Julianów
> 0,5 km. na południe od wioski Grzmiąca (2 km. na zachód od Głuszycy)
> Umieszczenie na mapie pozwala sądzić, że w terenie istnieją
> jakieś ślady po pracach poszukiwawczych (wydobywczych).
>
> Na obszarze objętym mapą wydobywano także rudę uranu
> z pokładów węgla kamiennego w kilku miejscach w pobliżu
> wioski Okrzeszyn w Górach Kamiennych. Pozostały w tym
> [...]

W Okrzeszynie byłem późną jesienią, niestety akurat spadł snieżek,
a wysokosć chwastów zarastających teren mnie pokonała - po 20 m
byłem mokry prawie do pasa, a samochód na drogach gruntowych miał tendencje do zanurzenia.
O ile wiem, to na pewno uran wydobywano w kopalni na zachód od wsi,
natomiast nie jestem pewny, czy także na południe, przy samej granicy.
Co do Julianowa, to są tam zabudowania, hałda itp., ale teren
prywatny, stróż, psy itd.
Co do Poniatowa, to prawdopodobnie co tam było (to w końcu 1 km od Julianowa),
ale moje poszukiwania w poprzednią niedzielę nie dały rezultatu (były jednak
bardzo pobieżne).

                                        mjb

--
Marek J. Battek