Autor: Michal Segit (msegit_at_USUNpost.pl)
Data: Mon 25 Nov 2002 - 13:46:08 MET

On Sat, 23 Nov 2002 kdrozdo_at_poczta.onet.pl wrote:
> A tak przy okazji. Kiedyś gdzieś czytałem, niestety nie pamiętam gdzie, że
> poszukiwania uranu prowadzono w latach 40 i 50 w okolicach Głuszycy. Czy komuś
> coś wiadomo na ten temat? Czy są w terenie jakieś slady tej działalności?

W poblizu Gluszycy jest co najmniej jedna halda. Bylo to zloze osadowe (ZTCW i z tego co widac na haldzie), mineraly uranu (nie wiem, czy mozna liczyc na wyksztalcenia, czy tylko opierac sie na liczniku - rozproszenie...) wystepuja wsrod zlepiencow/zwirow silnie kamienistych (byc moze staly sie zwirami w wyniku ekploatacji, w kazdym razie w niemalym stoppniu tak to wyglada na haldzie, frakcje do kilkudziesieciu cm, slicznie obtoczone, rdzawe-zelaziste...). I JDW to tam juz nie tyle byly poszukiwania, co nawet eksploatacja.

pozdrawiam
Michal

--
Aby otrzymac potwierdzenie zakoncz tytul znakiem "|"