Autor: Maciej Rozmus (maciejrozmus_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 13 May 2002 - 20:47:53 MET DST

Witam!

  Widz=EA, =BFe koledzy (i kolezanki ;) cos nie bardzo rozmowni wiec=20 pochwale sie tym, co udalo mi sie znalesc w trakcie dlugiej majowki.

  Polazilem troche po kotlinie klodzkiej i udalo mi sie wrocic z paroma=20 kamolami. Najpierw poszwendalem sie w okolicach Niwy / Kamienca. Jak to=20 juz ktos wczesniej napisal mozna tam znalesc sporo jaspisow i po paru=20 godzinach lazenia mialem ich pare kilo w plecaku. Niestety agaty cos sie =

przede mna chowaly :) Od czego sa jednak nasi rolnicy - na skraju=20 jednego z pol zwadzilem butem o kamien. Eureka - agat jak malowany :) Okazalo sie przy okazji, ze obok znajdowala sie mocno zarosnieta kupka=20 kamieni, z ktorej wydlubalem kilkanascie nastepnych agatow. W poczuciu=20 dobrze spelnionego obowiazku wrocilem na kwatere.

  Nastepnego dnia wybralem sie na Snieznik, a z tamtad na Czarna Gore.=20 Nie wiem co mnie podkusilo, zeby na drodze z jednego szczytu na drugi=20 zbierac drobne ametysty, fluoryty i fragmenty z malutkimi krysztalkami=20 magnetytu (ktos pewnie postanowil wykorzystac kamien z hald w Kletnie do =

utwardzania lesnych drog). Lazic po gorach z plecakiem wazacym=20 kilkanascie kg to zadna frajda tym bardziej gdy sie jest "goralem=20 nizinnym" (czy jak kto woli biurowym), tym bardziej, ze nastepnego dnia=20 w Kletnie znalazlem znacznie ladniejsze okazy :)

  Jezeli chodzi o Kletno to szukalem w okolicy sztolni tuz nad droga z=20 Kletna do Czarnej Gory. W bagazniku mojego bolidu wyladowaly:

sztolnia po drugiej stronie wzgorza,

  Wyglad COSIA:

  Bardzo ciemnogranatowa substancja krystaliczna, dosc latwo lupliwa,=20 stosunkowo twarda (choc mozna porysowac metalowym ostrzem), polysk=20 szklisty, wypelnia przestrzen pomiedzy szczotkami kwarcu cos jak na=20 ponizszym ahem.. schemacie ;)

v v v v v v v v

  v v v v     v v v <- szczotki kwarcowe
                   <- COS
      ^ ^ ^ ^ ^ ^  <- szczotki kwarcowe

  Nie wiem czy to cos pomoze ale czasami na styku COSIA oraz kwarcu=20 znajduja sie niewielkie kuliste wtracenia jasnozielonej substancji=20 (chryzykola ?) oraz niewielkie krysztalki siarczkow

  Nagrod nie przewidziano ale mam nadzieje, ze znajda sie altruisci,=20 ktorzy znaja odpowiedz :D