Autor: Abi (abi13_at_kki.net.pl)
Data: Thu 23 May 2002 - 15:47:07 MET DST

No to ci sie udał weekend:L))

ale jednego ci pozazdroszcze...masz zdrowie, tyle kg:))!

pozdrawiam
Kropeczka

Użytkownik "Maciej Rozmus" <maciejrozmus_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3CE00A59.7040304_at_poczta.onet.pl... Witam!

  Widzę, że koledzy (i kolezanki ;) cos nie bardzo rozmowni wiec pochwale sie tym, co udalo mi sie znalesc w trakcie dlugiej majowki.

  Polazilem troche po kotlinie klodzkiej i udalo mi sie wrocic z paroma kamolami. Najpierw poszwendalem sie w okolicach Niwy / Kamienca. Jak to juz ktos wczesniej napisal mozna tam znalesc sporo jaspisow i po paru godzinach lazenia mialem ich pare kilo w plecaku. Niestety agaty cos sie przede mna chowaly :) Od czego sa jednak nasi rolnicy - na skraju jednego z pol zwadzilem butem o kamien. Eureka - agat jak malowany :) Okazalo sie przy okazji, ze obok znajdowala sie mocno zarosnieta kupka kamieni, z ktorej wydlubalem kilkanascie nastepnych agatow. W poczuciu dobrze spelnionego obowiazku wrocilem na kwatere.

  Nastepnego dnia wybralem sie na Snieznik, a z tamtad na Czarna Gore. Nie wiem co mnie podkusilo, zeby na drodze z jednego szczytu na drugi zbierac drobne ametysty, fluoryty i fragmenty z malutkimi krysztalkami magnetytu (ktos pewnie postanowil wykorzystac kamien z hald w Kletnie do utwardzania lesnych drog). Lazic po gorach z plecakiem wazacym kilkanascie kg to zadna frajda tym bardziej gdy sie jest "goralem nizinnym" (czy jak kto woli biurowym), tym bardziej, ze nastepnego dnia w Kletnie znalazlem znacznie ladniejsze okazy :)

  Jezeli chodzi o Kletno to szukalem w okolicy sztolni tuz nad droga z Kletna do Czarnej Gory. W bagazniku mojego bolidu wyladowaly:

  Wyglad COSIA:

  Bardzo ciemnogranatowa substancja krystaliczna, dosc latwo lupliwa, stosunkowo twarda (choc mozna porysowac metalowym ostrzem), polysk szklisty, wypelnia przestrzen pomiedzy szczotkami kwarcu cos jak na ponizszym ahem.. schemacie ;)

v v v v v v v v

  v v v v     v v v <- szczotki kwarcowe
                   <- COS
      ^ ^ ^ ^ ^ ^  <- szczotki kwarcowe

  Nie wiem czy to cos pomoze ale czasami na styku COSIA oraz kwarcu znajduja sie niewielkie kuliste wtracenia jasnozielonej substancji (chryzykola ?) oraz niewielkie krysztalki siarczkow

  Nagrod nie przewidziano ale mam nadzieje, ze znajda sie altruisci, ktorzy znaja odpowiedz :D