Autor: Jacek Nowak (jac_now_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 06 Jul 2001 - 11:25:13 MET DST

> Witam!
> Przeprowadzilem wlasnie ciekawy eksperyment, i chociaz do konca nierozumie
procesow chemicznych zwiazanych z nim efekt jest bardzo interesujacy.
> Wziolem czysty krysztal gorski, i oblepilem ciastem na zytni chleb(znajomy
piekarz mile widziany), nastepnie wszystko to razem zostalo upieczone w piecu piekarniczym, po wyjeciu krysztal przybral barwe ciemno oliwkowa, i wyglada jak cytryn, a przy odrobinie dobrej woli mozna by go uzac po oszlifowaniu za zolty topaz.Dla mnie bomba.
> Jesli znasz jeszcze jakies niebanalne sposoby baewienia kamieni napisz
chetnie poeksperymentuje.
> Krzysztof
>

> Cześć!

Nie wiem jaki jest mechanizm zmiany barwy, ale pewnie główną rolę odgrywa tu temperatura, ciekawe może być wyprażenie w podobnych warunkach kryształu górskiego bez ciasta chlebowego. Jeśli chodzi o inne sposoby zabawy z kryształami to przychodzi mi do głowy naświetlanie promieniami np. X. W niektórych przypadkach powinno to zaburzać strukturą wewnętrzną i zmieniać barwę.

        Pozdrawiam Jacek Nowak ;-)

--

Jeździsz konno?
Ten konkurs jest dla Ciebie! [ http://konkursy.onet.pl/emarket2/ ]