Autor: Ireneusz Balicki (irbal_at_kki.net.pl)
Data: Sun 28 May 2000 - 20:58:13 MET DST

> No wlasnie.Czy ktos moze zna jakies ciekawe (w sensie wielkosci okazow i
> ich nagromadzenia) lokalizacje wspomnianych w tytule skamienialosci /
> mineralow? Najchetniej z okolic Kotliny Klodzkiej badz Przedgorza
> Sudeckiego, ale generalnie caly Dolny Slask.
Staurolity zbieralem w Glucholazach ( woj. opolskie), ale tylko do 5mm. dlugosci.
Czeste zblizniaczenia , czasami krysztaly ladnie wyksztalcone.Staurolit mozna
zbierac w kilku miejscach.Jezeli bedzie zainteresowanie to moge szczegolowo opisac lokolizacje.
Stanowisko opisane jeszcze przez Niemcow z b duzymi okazami obecnie niedostepne (komieniolom zarosniety, czesciwo zasypany, brak odslonietych wychodni lupkow, widoczny tylko kwarcyt) Duze krysztaly (2cm.) mozna pozyskac latwo w okolicy Lipowych Lazni ( ale to juz po czeskiej stronie, kilkanascie km. od granicy) Znana mi literatura dotyczaca opisywanego staurolitu to glownie archiwalne nr.
czasopism geologicznych, zainteresowanym moge podac szczegoly.

Irek

P.S.
Pytania do wszyskich grupowiczow zajmujacych sie rowniez obrobka mineralow. Czym "otworzyc" czolowa tarcze diamentowa z spoiwem metalowym o ziarnistosci
ok.1200?
Czy znajdzie sie ktos zajmujacy sie szlifem fasetkowym ? Poszukuje tablic roznych
odmian szlifu.

---
20 MB za darmo, szczegoly w [ http://poczta.onet.pl ] Nowe opcje wyszukiwarki [ http://search.onet.pl ]