Autor: Joanna Animucka (asia96_at_op.onet.pl)
Data: Tue 30 May 2000 - 09:10:56 MET DST

Czesc, ja mam pare pytan, przepraszam ze tak strasznie laickich :-)

Ireneusz Balicki napisał(a):

> Staurolity zbieralem w Glucholazach ( woj. opolskie), ale tylko do 5mm.
> dlugosci.

gdzie dokladniej? Bylam kilka razy w kopalni lupkow w Pokrzywnej, na szlaku na Biskupia KOpe, tylko gdzie tych krysztalow szukac? Czy one sa w takim blotku pomiedzy lupkami, czy w samym lupku?

> Czeste zblizniaczenia , czasami krysztaly ladnie wyksztalcone.Staurolit
> mozna
> zbierac w kilku miejscach.Jezeli bedzie zainteresowanie to moge szczegolowo
> opisac lokolizacje.
> Stanowisko opisane jeszcze przez Niemcow z b duzymi okazami obecnie
> niedostepne (komieniolom zarosniety, czesciwo zasypany, brak odslonietych
> wychodni lupkow, widoczny tylko kwarcyt)
> Duze krysztaly (2cm.) mozna pozyskac latwo w okolicy Lipowych Lazni
> ( ale to juz po czeskiej stronie, kilkanascie km. od granicy)

tam tez bywam, ale tam sa raczej zloza wapieni krystalicznych, i duze kamieniolomy tychze ( Jeskynie na Pomezi - cudna rzecz!) Odleglosc jest ponad 30 km od Glucholaz. Stanowiska jakich ciekawych mineralow tam sie znajduja i gdzie dokladniej? To miasteczko ciagnie sie kilkanascie kilometrow..

pozdrowienia
Joanna